روشهای یاددهی- یادگیری برنامه درسی توانمند سازی کلاسهای چند پایه دوره ابتدایی
کد مقاله : 1009-6THEEPCK
نویسندگان
عبدالکریم الهی *1، حسن صائمی1، علی اصغر بیانی1، مهدی نادری2، کاظم شریعت نیا3
1گروه علوم تربیتی، واحد آزادشهر، دانشگاه آزاد اسلامی ، آزادشهر، ایران
2گروه فلسفه، واحد آزادشهر، دانشگاه آزاد اسلامی ، آزادشهر، ایران
3گروه روانشناسی، واحد آزاد شهر، دانشگاه آزاد اسلامی، آزادشهر، ایران
چکیده مقاله
هدف پژوهش حاضر تدوین روشهای یاددهی- یادگیری برنامه درسی توانمندسازی معلمان چندپایه دوره ابتدایی بود. روش تحقیق، تحلیل محتوای کیفی قراردادی بود. مشارکت کنندگان اعضای هیات علمی گروه علوم تربیتی و معلمان چند پایه استان گلستان را در برگرفت. روش نمونه گیری، نمونه گیری هدفمند بود. نمونه گیری تا اشباع داده ها ادامه که در نمونه 15 تحقق یافت. برای جمع‌آوری اطلاعات، از مصاحبه نیمه ساختاریافته استفاده شد. به منظور اطمینان از صحت و اعتبار داده‌ها از بازنگری ناظرین و بازنگری مشارکت کنندگان استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از روش تحلیل محتوای کیفی استفاده گردید. نتایج نشان می دهد روشهای یاددهی – یادگیری از 18مفهوم، و5 مقوله فرعی و 2 مقوله اصلی به دست آمده است که مقوله های اصلی عبارت بودند:روش‌های تعاملی و مشارکتی و روش‌های غیر تعاملی . مقوله روش‌های تعاملی و مشارکتی از روش‌های مشارکتی و گروهی، آموزش‌های میدانی، آموزش با کمک انواع هنر، آموزش با کمک چند رسانه ای ها و آموزش مبتنی بر منابع علمی تشکیل شد.
کلیدواژه ها
روشهای یاددهی-یادگیری برنامه درسی ،توانمندسازی معلمان چند پایه دوره ابتدایی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر